Увага! Кабмін 08.04.2020 вніс зміни в постанову №1069 - та відмінив для багатьох власників маломерних суден реєстрацію та відмінив технічні огляди!
1 Ви так само забов'язані мати документи підтверджують ваше право власності на човен і мотор.
2 Ваш човен повинен мати Сертифікат малого судна або інший документ виданий кваліфікаційним органом, дані папери отримує безпосередньо виробник плавзасоба і видає вам, як покупцю, при відсутності останніх, ви будете зобов'язані пройти техогляд в Регістрі судноплавства.
https://www.kmu.gov.ua/news/vladislav-kriklij-sproshcheno-reyestraciyu-suden
Також у Верховній Раді все ще на розгляді "Проект Закону про Внутрішній водний транспорт" Ознайомитися з проектом можна тут http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=56230 - увага, даний проект ще не прийнятий!
Ключові моменти в проекті Закону для власників маломірних суден, тобто для нас, це:
Зміни в "Кодекс України про Адміністративні правопорушення", Стаття 116. "Порушення правил по охороні порядку и безпеки плавання на внутрішньому водному транспорті, малих та розважальних суднах"
Збільшуються суми штрафів, але поки зміни не прийняті !!!
|
Згідно постанов Кабінету Міністрів України, маломірні судна (табл нижче), підлягають обов'язковій реєстрації з присвоєнням реєстраційного номера, займається цим Державну службу України з безпеки на транспорті - Укртрансбезпека, яка здійснює державну реєстрацію суден згідно порядку ведення Державного суднового реєстру України і Суднової книги України затверджених постановою кабінету міністрів України від 26.09.1997 N 1069.
Крім реєстрації все маломірні судна зобов'язані проходити щорічні технічні огляди в представництвах Регістра судноплавства України, який здійснює технічний нагляд і проводить класифікацію суден, згідно постанови Кабінету міністрів України від 08.06.1998 N 814.
Власники моторних суден і катерів, додатково зобов'язані пройти атестацію (курси) на право керування маломірним судном.
Експлуатація водного транспорту регулюється згідно Правила судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, плюс до цього багато Області України мають свої правила плавання у внутрішніх водах.
|
Согласно Постанови Кабінету міністрів "Про затвердження Порядку ведення Державного суднового реєстру України и Суднової книги України от 26 вересня 1997р. N 1069" Маломірні суду не підлягають реєстрації: "Дія цього до Порядку не пошірюється на: веслові судна, что Використовують без двигуна, довжина до 2,5 метра. " Пункт 2 доповнено абзацом согласно з ухвалив КМ N 933 (933-2008-п) від 22.10.2008
|
Согласно Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про Адміністративні правопорушення относительно відповідальності за Порушення правил судноплавства" (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2002 N 2, ст.7)
Під маломірнімі суднами у Частинами першій, третій, четвертій и п'ятій статті 116, части второй статьи 116-1, части третій статті 116-2, части першій статті 117, статті 118, части третій статті 129, части п'ятій статті 130 цього Кодексу слід розуміті самохідні судна з Головними двигун потужністю Менш як 75 к.с. (55 кВт) и несамохідні судна та парусні судна валовою місткістю Менш як 80 регістровіх тонн (або одиниць), а такоже моторні судна Незалежності від потужності двигунів, но валового місткістю НЕ більш як 10 регістровіх тонн (або одиниць) та несамохідні судна (гребні човни вантажопідйомністю 100 и более кілограмів, байдарки - 150 и более кілограмів та надувні судна - 225 и более кілограмів), что належати громадянам. (Стаття 116 Із змінамі, внесеними согласно з Указами ПВР N 3282-11 від 19.12.86, N 7542-11 від 19.05.89, Законом N 55/97-ВР від 07.02.97, N 2686-III від 13.09.2001, N 586-VI від 24.09.2008)
|
Згідно з розпорядженням в Україні буде створено та функціонуватимуть дев’ять територіальних органів ГИМС Укрморрічінспекції: чотири міжрегіональних відділи – Дніпропетровський, Київський, Львівський та Миколаївський; три міжрегіональних сектори – Ізмаїльський, Маріупольський, Харківський; два міжрегіональних управління – Одеське та Севастопольське.
|
Реєструється саме тільки сам човен, човновий двигун просто вписується в судновий білет, таким чином можна вписати кілька моторів для одного човна.
Для лодки
Для човнів, катерів вироблених за межами України
Увага - переклади всіх документів повинні бути нотаріально завірені.
Для човного мотора
|
! ВНИМАНИЕ!
Ніколи не купуйте б/в або "нових" човнів і моторів без документів, тому що з великою часткою ймовірності дані човни і мотори крадені!
Купівля - продаж вживаних човнів і моторів.
Зараз в Україні для договору Купівлі-Продажу б/в човнів і човнових моторів необхідно укладати нема на товарних Біржах, а через Нотаріусів і Комісійні магазини (підприємців які здійснюють комісійну торгівлю).
Варіант №1 - Купівля-продаж
Від старого Власника
Від Вас
Варіант №2 - Довіреність
Старий власник човна оформляє на вас Генеральну довіреність, але врахуйте, що термін дії довіреності буде обмежений строком дії суднового квитка.
|
З усіма цими документами йдете в ГИМС Інспекція Головного державного Реєстратора флоту (ІГДРФ), зараз називається Укртрансбезпека, адреса в Києві нижче.
У зв'язку з ліквідацією Інспекції Головного Державного реєстратора флоту та прийнятими змінами до нормативно-правових документів, Інспекція припиняє реєстрацію суден та видачу суднових документів з 09.12.2011
г. Киев, ул. Нижнеюрковская 31 и ул. Братская 3 - уже не работают
тел. 428-72-66, 428-72-62, тел/факс 428-72-69
Оголошення стосовно реєстрації суден та видачі суднових реєстраційних документів з 14.12.2011
Відповідно до Указу Президента України від 08.04.2011 № 447/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з безпеки на морському та річковому транспорті», наказу Міністерства інфраструктури України від 01.11.2011 № 487 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства транспорту України та Міністерства транспорту та зв'язку України», окремого доручення Першого заступника Міністра Мінінфраструктури від 13.12.2011 № 1054/4/11-11 -реєстрація суден, видача суднових реєстраційних документів, ведення Державного суднового реєстру України та Суднової книги України здійснюється Укрморрічінспекцією.
Теперь для получения судового билета и других судновых регистрационных документов судно владельцы должны обращаться в Укрморрічінспекцію – с 14 декабря 2011 года регистрация суден в Державному судновому реєстрі України и в Судновій книзі України осуществляется исключительно Укрморрічінспекцією.
Документы для получения административных услуг принимаются в здании Міністерства інфраструктури України по адресу:
г. Киев, проспект Победы 14, комната 0103 (со входа налево в углу)
Тел. (044) 351-47-62, 351-44-09, 351-44-01, 351-44-40, 351-47-66
10 вересня 2014 р.було прийнято Постанову Кабміну № 442, якою скасовано Державну інспекцію України з безпеки на морському та річковому транспорті - Укрморрічінспекцію.
Її правонаступник — Державна служба України з безпеки на транспорті - Укртрансбезпека
З 10 квітня 2012 року прийом документів стосовно реєстрації суден у Державному судновому реєстрі України та Судновій книзі України буде здійснюватись за адресою:
проспект Повітрофлотський 76 В, 4-й поверх (044) 351-47-24, (044) 351-47-28, (044) 351-47-29, (067) 650-45-64 (моб.факс)
Приймальні дні:
Прийом документів
Увага: обед з 13.00 - до 14.00
Видача документів
Львівський міжрегіональний відділ Укрморрічінспекції здійснює прийом документів на реєстрацію в Державному судновому реєстрі України та Судновій книзі України за адресою:
м. Чернівці, вул. Коломийська, 9-Г, тел.: (097) 561-97-63.
ДНІ ПРИЙОМУ:
Регістр судноплавства України для прохождения первичного Технического осмотра
Адреси філій Регістру судноплавства по Україні
У Києві вул. Ігорівська 2/6, (044) 321-16-09, 321-16-10, fax (044) 321-16-10, fax (044) 321-32-67.
Години прийому документів
Увага - при проходженні первинного тех.осмотра в залежності від класу судна, від вас з великою часткою ймовірності зажадають надати
сертифіковані рятувальні засоби, як-то:
! Увага! У вас зажадають саме рятувальні жилети з індивідуальним сертифікатом кожен, а не страхувальні жилети, які скрізь продаються.
З 1 лютого 2014 Регістр Судноплавства України відмінив щорічний огляд малих суден!
Відповідно до змін, що були внесені до "Правил огляду малих суден в експлуатації", щорічний технічний огляд скасовано. Інтервал між періодичними оглядами малих суден для підтвердження класу суттєво збільшено. Це стосується моторних малих суден з потужністю головних двигунів менше, ніж 55 кВт (75 к.с.), вітрильних, несамохідних та стоянкових малих суден. Малі судна з 5-ти річним терміном дії класу будуть проходити періодичний огляд для підтвердження класу 1 раз на 2,5 роки; з 6-ти річним терміном дії класу - 1 раз на 3 роки; з 8-ми річним терміном дії класу - 1 раз на 4 роки.
|
В Регістрі судноплавства України
В Укрморрічінспекції (Укртрансбезпеці)
Протягом приблизно 15 денного терміну ваші документи будуть розглянуті, при позитивному рішенні документи будуть передані в Регістр судноплавства України, а ви приходите і:
В Регістрі судноплавства України
|
|
|
Свідоцтво на право керування судном, посвідчення судноводія маломірного судна.
Йдемо на Курсі судноводіїв в одне з Навчальних закладів, де отримуємо права на човен.
|
Від Вас
Зазвичай навчання проводиться протягом двох тижнів, 4 заняття у вечірній час. Заняття діляться на теоретичні (вивчення матеріальної частини, правил водного руху, безпечного поводження з технікою) і практичні (тренування на спецтренажерах, якщо є).
|
Згідно Постанови Кабінету МІністрів України №1147 від 27 липня 1998 р "Про Прикордонний режим" і внесених змін згідно Постанови Кабінету Міністрів України №1110 від 8 грудня 2010 р. "Про внесення змін до Положення про прикордонний режим"
Якщо ви власник маломірного судна і збираєтеся вийти в Чорне або Азовське море на своєму плавзасобі, то зараз ви не зобов'язані інформувати підрозділи прикордонної служби про вихід в море на відстань менше 2 морських миль (3704 м). Якщо вихід в море планується на відстань більше 2 миль від берега, то не пізніше однієї години до відходу плавзасоби необхідно довести до відома підрозділ Державної прикордонної служби України. Також при виході в море за межі двухмільной зони обов'язкова наявність на борту плавзасобу радіоелектронних засобів зв'язку та дозволу на їх використання.
Раніше навіть, щоб відчалити від берега власники маломірних суден зобов'язані були проходити т.зв. "Тимчасову реєстрацію" у прикордонників: давати опис маршруту, копії документів на плавзасіб, копії документів тих, хто буде виходити в море. Сам факт відходу від берега без такого інформування розцінювався як порушення прикордонного режиму та тягнув за собою адміністративну відповідальність.
Але також згідно "Положення про прикордонний режим" власники маломірних суден, зобов'язані протягом 24 годин з моменту прибуття в прикордонну смугу або контрольований прикордонний район стати на облік в адміністрації найближчої пристані, причалу або пункту базування згідно, порядку встановленого "Радою міністрів Криму" і обласної та Севастопольською міською державними адміністраціями.
На пристанях, причалах і в пунктах базування забороняється зберігання, плавання та пересування маломірних суден не зареєстрованих у встановленому порядку в органах, які здійснюють нагляд за такими плавзасобами.
|
Порушення правил по охороні порядку і безпеки руху на річковому транспорті і маломірних суднах, а також штрафні санкції, регулюються відповідно до Кодекса України про адміністративні правопорушення
|
|